marka dewelopera imperial capital

Budowanie marki dewelopera w Krakowie – 9 inwestycji i 6 lat sukcesów Imperial Capital

Budowanie marki dewelopera w Krakowie

Start sprzedaży pierwszej inwestycji – Stawowa Residence Etap I

Budowanie marki dewelopera w Krakowie to proces pełen wyzwań, o czym doskonale świadczy historia Imperial Capital i ich pierwszej inwestycji – Stawowa Residence Etap I przy ul. Stawowej. Na początku sprzedaży firma nie posiadała własnej siedziby, gdyż biurowiec Imperial Business Center był w trakcie budowy. W odpowiedzi na tę sytuację zorganizowaliśmy Biuro Sprzedaży w wypożyczonym, przeszklonym kontenerze postawionym bezpośrednio na terenie budowy.

Zadbaliśmy o każdy detal, aby podkreślić prestiż inwestycji i wzbudzić zaufanie klientów. Przytwierdziliśmy duży, czarny lakobel z logo Imperial, wyposażyliśmy przestrzeń w wysokiej klasy meble, dobraliśmy przyjazną kolorystykę wykładziny oraz wprowadziliśmy pełne obrandowanie biura i terenu budowy. Dodatkowo, na okolicznych ulicach umieściliśmy billboardy kierujące do inwestycji.

Doświadczenie dewelopera i zdobywanie zaufania klientów

Najtrudniejszym etapem w budowaniu marki dewelopera w Krakowie było przełamanie barier związanych z brakiem historii firmy. Imperial Capital była zupełnie nową marką na rynku, a jej prezes miał zaledwie 29 lat, co wzbudzało wątpliwości potencjalnych klientów. Mimo że klienci chętnie odwiedzali biuro i oglądali plac budowy, powstrzymywał ich brak wcześniejszych realizacji oraz nieznana reputacja firmy.

Presja czasu była duża — deweloper musiał szybko osiągnąć określony poziom sprzedaży, aby uzyskać finansowanie z banku. Musieliśmy mieć określony poziom sprzedaży do banku, a deweloper zbyt późno zdecydował się na jej rozpoczęcie, zatem praktycznie 3 razy dziennie mieliśmy od niego telefon czy w końcu coś się udało sprzedać. W takiej sytuacji, by skutecznie budować markę, podjęliśmy działania mające na celu maksymalne zwiększenie dostępności informacji o firmie. Zorganizowaliśmy obszerny wywiad z prezesem w popularnym czasopiśmie branżowym, który był szeroko dostępny w internecie.

Intensywne działania marketingowe i udział w targach nieruchomości

Równolegle rozpoczęliśmy aktywne działania w social mediach, mimo początkowego sceptycyzmu prezesa wobec tego kanału komunikacji. Zapewniliśmy klientom możliwość osobistego spotkania z prezesem w biurze sprzedaży. Dodatkowo, przygotowaliśmy profesjonalne stoisko targowe i uczestniczyliśmy w najważniejszych weekendowych targach nieruchomości w Krakowie, takich jak SBDiM i Nowy Adres.

Zaangażowanie prezesa na targach oraz otwartość całego zespołu na budowanie relacji z klientami przyniosły efekty. Udało się przeprowadzić przedsprzedaż pomimo dużej presji i trudnych warunków. Wykorzystywaliśmy każdą szansę, aby klienci nam zaufali – mówię nam, bo mocno identyfikowaliśmy się ze sprzedawaną przez nas inwestycją.

Budowanie marki dewelopera w Krakowie na kolejnym etapie

Biuro sprzedaży w kontenerze funkcjonowało przez trzy lata, stając się sercem działalności Imperial Capital. To tam odbywały się spotkania dotyczące kolejnych etapów Stawowej Residence oraz inwestycji Green Park Villii. W tym miejscu odbywały się ;iczne zebrania i ustalenia, a lokalizacja biura stała się rozpoznawalna i kojarzona z marką.

Po sprzedaniu 50% mieszkań z I Etapu Stawowej, zaufanie klientów wzrosło, a wysoka cena inwestycji nie stanowiła już bariery. Projekt zachwycał jakością i wizualizacjami, które dokładnie odzwierciedlały finalny efekt – co potwierdzali zachwyceni klienci odbierający mieszkania. Zatem sprzedaż kolejnych etapów przebiegał lepiej, sprawniej i skuteczniej. Pojawiło się dużo klientów z polecenia, a ceny cały czas rosły.

Dalszy rozwój marketingu i wzmocnienie marki

W kolejnych etapach budowania marki dewelopera w Krakowie systematycznie rozwijaliśmy komunikację marki w social mediach oraz podczas wydarzeń branżowych, zdobywając nagrody za stoisko i obsługę targową. Dbaliśmy o najwyższą jakość wizualizacji, stron internetowych, katalogów i broszur. Wprowadziliśmy nowoczesne rozwiązania, takie jak wirtualne makiety mieszkań dostępne online oraz eleganckie gadżety reklamowe. Wszyscy zaczęli kojarzyć Imperial Capital jako nowego dewelopera, który oddaje piękne inwestycje, dba o ich jakość, ale również o bardzo dobry marketing.

Regularnie publikowaliśmy wywiady i artykuły z udziałem prezesa, a obecność na branżowych imprezach pomagała budować społeczność firm i portali związanych z rynkiem deweloperskim.

Marka Imperial Capital dziś – duży i rozpoznawalny deweloper w Krakowie

Po trzech latach siedziba Imperial Capital przeniosła się do nowoczesnego biurowca klasy A – Imperial Business Center. Biuro terenowe utrzymano jeszcze przez kilkanaście miesięcy, by zapewnić klientom łatwy kontakt z zespołem sprzedaży. Powstało także drugie biuro sprzedaży przy inwestycji Imperial Citi Yes, obejmującej 289 mieszkań, które również spotkały się z bardzo wysoką oceną klientów. To biuro zostało przygotowane jeszcze lepiej niż pierwsze, a oceny klientów, po zakupie mieszkań, były bardzo wysokie.

Dziś Imperial Capital to stabilna, rozpoznawalna marka na rynku krakowskim, z ponad 2000 mieszkań w budowieprzygotowaniu oraz 9 sprzedanymi inwestycjamiponad 600 sprzedanymi mieszkaniami w ciągu 6 lat działalności.

Budowanie marki dewelopera w Krakowie to proces wymagający nie tylko zaangażowania i kreatywności, ale przede wszystkim zaufania oraz wspólnej wizji między zespołem marketingowym, a inwestorem. Dla mnie osobiście była to wielka przyjemność i wyjątkowe doświadczenie móc współtworzyć tę markę od podstaw. Sukces, jaki osiągnęliśmy, był możliwy wyłącznie dzięki temu, że inwestor obdarzył nas pełnym zaufaniem podzielał podobne podejście do tworzenia marki. Mimo że pojawiały się momenty zwątpienia i wątpliwości co do niektórych pomysłów, inwestor zawsze dawał nam pełną swobodę działania, co pozwoliło nam realizować innowacyjne strategie marketingowe i skutecznie budować wizerunek.

Dzięki temu budowanie marki dewelopera w Krakowie przez Imperial Capital stało się przykładem profesjonalizmu i konsekwencji, a efektem było zrealizowanie w ciągu 6 lat aż 9 inwestycji, w których sprzedaliśmy ponad 600 mieszkań. Ta długoletnia współpraca i wzajemne zrozumienie pozwoliły nie tylko zdobyć zaufanie klientów, ale również ugruntować pozycję dewelopera jako lidera na krakowskim rynku nieruchomości.