Imperial Green Park Villa etap II

Case Study: Sprzedaż 56 mieszkań w zabudowie jednorodzinnej bliźniaczej?

Rozpoczęcie sprzedaży 56 mieszkań w zabudowie jednorodzinnej bliźniaczej

Czy temat trochę skomplikowany?

Green Park Villa to inwestycja z mieszkaniami w zabudowie jednorodzinnej bliźniaczej, która została zlokalizowana w cudownie zielonym miejscu w Krakowie. W modnej dzielnicy Bronowice, blisko Parku Krajobrazowego, ale z niezbyt rozwiniętą infrastrukturą komunikacyjną. W okolicy występowała tylko niska zabudowa domów jednorodzinnych i bliźniaczych. To jest niezmienny warunek wg. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, ponieważ jest to teren na ścieżce lądowania samolotów w krakowskich Balicach. Projekt bardzo ładny, jedno- i dwupoziomowe mieszkania o różnych powierzchniach (40-100m2) z ogródkami lub dużymi balkonami, dużymi przeszkleniami i nowoczesną architekturą.

Klienci jednak mieli dużo obaw pod kątem zabudowy. Kameralna, ale czy nie za bardzo? W bliźniaku mają mieć tylko jednego sąsiada, z którym dzielą dwustanowiskowy garaż na poziomie -1 oraz tam też korzystają ze swoich pomieszczeń gospodarczych i wspólnego śmietnika. Mieszkają  trochę jak w domu, ale to jednak mieszkanie.

Gdy rozpoczęliśmy sprzedaż 56 mieszkań w zabudowie jednorodzinnej bliźniaczej musieliśmy zbudować zaufanie klientów i przybliżyć im zalety mieszkania w Green Parku. Na początku, kiedy sprzedawaliśmy etap I w okolicy były tylko pola, domy i kiepski dojazd krętą drogą z wybojami. Deweloper przebudował ten dojazd po oddaniu I etapu i teraz już wszyscy korzystają z wygodnego, nowoczesnego ronda. Jednak na początku klienci nie wierzyli, że taka zmiana nastąpi.

Postawiliśmy na elegancji wizerunek marketingowy, klimatyczne wizualizacje, elegancką stronę www, broszury i katalogi. Zachęcaliśmy również ceną, zdając sobie sprawę, że zdobycie pierwszych klientów w pierwszym etapie jest najtrudniejsze. Organizowaliśmy różne promocje. Zaczęliśmy również współpracę z lokalną panią radną i lokalną społecznością. Najbliżsi sąsiedzi byli wysoce niezadowoleni z powstającego osiedla, zatem również w tym obszarze staraliśmy się porozumieć. Duże znaczenie miały też działania prezesa, który chętnie rozmawiał i starał się załagodzić niedogodności budowy.

Jeżeli niektórzy klienci mieli wątpliwości odnośnie latających samolotów, doradzaliśmy im, aby spędzili pół godziny czy godzinę lub dłuższy czas przy budowie i sami ocenili w jakim stopniu może im to przeszkadzać lub jest akceptowalne.

Postawiliśmy w social mediach na przybliżenie ciekawej historii tej lokalizacji. W bliskim sąsiedztwie znajduje się Muzeum Rydlówka, gdzie odbyła się huczna uroczystość opisana w „Weselu” Wyspiańskiego. Stawialiśmy nacisk na przybliżenie klientom licznych zalet mieszkania w tej inwestycji. Sprzedaż szła powoli, ale na stałym poziomie.

Kolejne Etapy sprzedaży Green Parku Villi

Gdy oddaliśmy I etap inwestycji, deweloper wykonał przebudowę niewygodnej drogi dojazdowej – zastąpiło ją nowoczesne rondo, wtedy klienci zaczęli też inaczej patrzeć na ten projekt. Społeczność lokalna również była zadowolona, bo zyskali wygodniejszą drogę dojazdową do swoich domów.

Z biegiem czasu teren ten bardzo się zmienił. Zaczęły powstawać inne inwestycje. W pobliskim Parku Krajobrazowym nastąpiła rozbudowa ogólnodostępnego terenu rekreacyjnego.

Klienci przekonali się przede wszystkim do mieszkań w tego typu zabudowie. Dostrzegli, że kupują co prawda mieszkania, ale będę mogli poczuć się jakby kupili dom w centrum miasta.

Etap II, III i IV cieszyły się już dużo większym zainteresowaniem i dużo łatwiej było nam prowadzić sprzedaż. Jednak cały czas na bieżąco zwracaliśmy uwagę na pojawiające się wątpliwości klientów. Wprowadzaliśmy do kolejnych etapów nowe rozwiązania, aby unikać rzeczy, które im przeszkadzały, lub mogły jeszcze podnieść standard inwestycji. Tym samym mogliśmy cały czas stopniowo podnosić ceny i sprawdzać reakcję rynku.

Przygotowaliśmy również w I i II etapie po jednym mieszkaniu modelowym, które były w całości wyremontowane i umeblowane. W ten sposób mogliśmy jeszcze bardziej ułatwić klientom podjęcie decyzji i przekonania jak dobrze zaprojektowane są mieszkania w tej inwestycji.